Saturday, 23 July 2011

                                                            

Tuesday, 12 July 2011

Bukan Sekadar Ilusi

'BUKAN SEKADAR ILUSI'

aku memaksa diriku,
untuk melupakan dirimu,
walaupun keputusan ini,
sukar buat ku lalui.

aku memaksa diriku,
menghapuskan semua kenangan terindah,
yang pernah kita susuri suatu ketika dulu,
walau sakit ku rasai kini.

aku memaksa diriku,
membuang janji-janji manismu,
jangan berkarat di dalam jiwaku,
kelak mambina harapanku,
biarpun langkahku lonlai,
jiwaku terusik,
aku tetap berbisik ditelingamu,
cintaku tidak pernah mati,
bukan sekadar ilusi...

ISI HATI YANG TERPENDAM.....

+ nk tnye ckit blh?
- blh,ape?
+ bila awk nk kpel?
- hmm,ntah
+ awk dh ade ske kt sp2 ke?
...- dh.tp dia wt bdo je,xphm2
+ oo.yeke
- tp,xtau la dia ske kt sy ke x
+ hmm,sy pn ade sk kt sorg ni,tp sy malu nk ckp
- spe!?
+ ehh,awk mrh ke?
- xla.sje.
+ awk,lau sy ckp awk jgn mrh tau
- ape dia?
+ sy ske awk,tp dh awk sk org len,bru sy brni ckp
- np awk sk sy?
+ ntah.xde jwpn,sori
- awk tau sp sy sk tu?
+ x,spe?
- awk la  

kawn ku....

Jika aku benar seorg kwn yg teruk , tolong bgi aku peluang utk berubah . Aku tidak mahu ditinggalkan seorang insan yang bernama 'kawan' . Ssungguhnya aku dapat rasakn kepahitannya , keperitannya , dan kesakitannya . Maafkan aku jika aku pernah menyinggung perasaan engkau . Jika engkau tahu bahwe aku mempunyai perasaan , sama seperti engkau , tolonglah jgn menyiksa aku sebergini rupa ." Ya Allah ! Aku memohon kekuatan dan ketabahan dlm diriku , sesungguhnya aku insan yg lemah utk menempuhi ujian mu , maka tingkatkanlah keyakinan ku dlm menempuhi cabaran Mu" . Jika engkau pergi , aku disni menangis kerana kehilangan insan yg aku sayangi . Aku bukan mahu kawan, tetapi seorang kawan baik yg sanggup berada d'sisi aku . Engkaulah kebahagianku dan kegembiraanku . Even you thought me that im 'gedik' or else , you know what ? I really love you , need you , miss you dear . Kau ,


Kawan aku ,
Juga rakan aku ,
Melalui saat baik dan buruk
Melalui bahagia dan sedih ,
Kau berdiri di samping aku ,
Kau sedia untuk mendengar ,
Kau sedia untuk bercakap ,
Dengan kebahagiaan , dengan senyuman ,
Kau setia menanti dan menunggu ..


prasaan saye wak!!!!

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

*)
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

kembali ke *)

Monday, 11 July 2011

I love U

English - I love you.
Arabic - Ahabek
Polish - Ja Kocham Ciebie
French - Je T'aime
Tamil - naan unne kadhalikkiren
Hindi - Hum Tumse Pyar Karte Hae
Czech - Miluji Te
Slovakian - Lu'Bim Ta
Italian - Ti Amo
Ukrainian - Ya Tebe Kahayu
German - Ish Libe Dish (ich liebe dich)
Chinese - Wo Ai Ni
Greek - S'agapo
Hawaian - Aloha Wau Ia Oi
Lithuianian - Tav Myliu
Korean - Sa Rang Hae Yo
malaysian - saya sayang awak
Japanese - Ai Shi Te Ru
Romanian - Te iubesc
Bosnian - Volim Te
Albanian - Te Dua
Filipino - Mahal Kita
Spanish - Te Amo
dutch - ik hou van jou

I Can Say I Love You In 23 Different Languages! 
*I* *LOVE* *YOU* .....

saye, awak n die....

nape awk wat sye cam nie,,awk lbh p'cye kte2 owg laen dripada sye,,awk thu x sye cyunk awk,,sye sanggup wat ape2 tok awk,,,tpi awk x penah wat sye tertawa,,ble sye teng0k mke awk,,sye sediyh sgt2,,awk sye mohon jgnla wat sye cam nie,,sye x kesah awk nk benci sye ker,,i2 kehendak awk,,sye x leh nk pakse awk t0k cyunk sye,,yg penting sye nk awk thu sye CYUNK AWK SGT2 skrunk terpulang kt awk t0k maapkn sye,,,sye dh x kesah awk,,selame nie id0p sye k0s0ng,,sye dh xde pape lgi dh,,sye hnye mampu t0k b'doa agar awk bahagia b'sme org yg awk cyunk,,awk thu x hri2 sye nangis pasal awk,,tpi awk x wat pape pown t0k sye,,awk x penah tnye kaba pasal sye,,yelaa awk sye nie spe di mate awk,,,sye nie mcm smpah awk leh buang sye kt mne2 jer yg awk ske,,awk nk thu x sye stress c0z slalu pikir pasal awk,,xpe laa awk sye d0akn awk bhagia n sem0ge awk dpt capai impian awk yg selame nie awk nk,,,lastly sye nk awk thu SAYE CYUNK AWK,,PERASAAN SYE XKN BERUBAH SMPAI BLE2...

Mngkin ini yg trbaek....

Hari ini ak membuat keputsn yg mungkn ak tdk akn sesali . Oh mungkn juga ak akn sesali stu hary nanty ... :'( .. Mmang brt untk menggung dan membuat kptsn yg tdk prnh trlnts sblm ini tetpi apa dyaku untk trz mneruskn sisa2 hbngan yg sdh smkn rapuh ini tanpa cnta dripada nya ... Ak mula sedar yg hati dan cintanya mlik ''si dia'' ... Siapa ak untk trz mengharp agar dia menjady milikku Yg dan mngkn juga ''si dia'' cinta sejati yg slame ini di tggunya.tidak salah rasanya melepaskn orng yg ak cintai . Mungkin sudah tertulis yg jodohku bersama dia tdak panjang dan ak percye mungkin sdh tertulz diari hd0pku akn lbh baek dripada hari ini !

aku ingin kau tahu...

Ku jalani dunia yang indah
ku tapaki bebatuan yang tajam
ku lalui hidup dengan sabar
saat gelap melingkupiku


Ceritakan semua hidup dan matimu
agar jiwa dapat menerima
jangan pernah engkau untuk berdusta
hanya untuk dirinya


Ku tak tau siapa diri mu
saat engkau hadir dalam naluri ku
Rasa~~~
Permintaan~~~
DAn ungkapan ku~~~
Ku akui ada padaku..
maaf kan bila kasih ku telah hilang entah kemana..
sebab engkau tidak hadir menemani ku....

titisan air mata umpama titisan embun...

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.
Biografi
Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
Maklumat Peribadi
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Kepentingan Peribadi
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan

perasaan....


perasaan adalah pemberian yang amat besar dan bermakna buat setiap insan di dunia sama ada bagi kaum adam mahupun hawa. perasaan ini amat indah bagi mereka yang sudah merasakannya, bagi yang belum merasakannya mereka akan berusaha untuk mendapatkannya. setiap insan memerlukannya bagi mendapat sinaran dan warna dalam kehidupan. banyak orang berfikir bahawa hati adalah segalanya...

Saturday, 9 July 2011

this my pic......

lau la aq dpt jmpe dgn org yg btol2 sygkn aq msty idop aq hapy...........<3 <3 <3

love....




llove you all...

segalanya telah selesai...

sy da satle mslh sy dgn die...
kami saling memaafi...
tapi mngkinkah hati sy snggup tok lupekn die...
tok buang rse syg yg pnh ad...
mampu kah sy mnghadapi sume ni...
YA ALLAH berilah ptunjuk kpd ku.....

Thursday, 7 July 2011

rindu sgt....

rindunye kt johor bahru.....
bru je 3 minggu kt penang tp rse mcm 3 taon.....
rndu dgn bdk2 PG1...... 
lg2 kt boy aq....
I MISS YOU ALL......
muah,muah,muah,muha......................

cinta x ksmpaian

sy ad syg sorg bdk ni....
die bek sgt....
kite slalu msj....
curhat...
kongsi crite...
tp syg die da brpynye....
sdeh sy ble thu tntg 2....
da lme ita kwn tp bru ari ni sy thu pkre sbenr....
sy sdeh sgt...... :'(